Bergsee Allgäuer Alpen, © TVB Lechtal
Lechtaler-Höhenweg, © TVB Lechtal
© Lechtaler-Höhenweg, © TVB Lechtal

Tredages vandretur på Lechtaler Höhenweg

På denne tredages vandretur tilbagelægger du etape 6, 7 og 8 af den i alt 100 kilometer lange Lechtaler Höhenweg. Du kommer forbi den kendteste hytte i Lechtal Alperne, Memminger Hütte, og hvis du er heldig, støder du måske på et par stenbukke på vej til hytten. Bjergene Feuerspitze og Parseierspitze - som med mere end 3.000 meter er den højeste bjergtop i Lechtal Alperne - sørger for et formidabelt panorama.

Åbn interaktivt kort

Nedad: 5.336 m

Beskrivelse af strækningen

Etape 1: Kaisers - Kaiserjochhaus - Simmshütte
Vandrevejen starter i Kaisers, der ligger i en sidedal, og går ind i Kaisertal til Kaiseralm. Her drejer man til højre, krydser bækken Kaiserbach, går gennem skoven Lärchenwald og op over et stejlt stykke bjergvæg. Derefter fortsætter vejen igen på et fladere stykke til Kaiserjochhaus og til Hinterseejoch og Simmshütte. Man går gennem den korte, dybe dal Kridlonkar, hvorefter man kommer til "Klämmle", en kort, wiresikret nedstigning gennem en rende på nordsiden af Vorderseespitze. Under den rødligt skinnende bjergtop Feuerspitze fortsætter man op til Kälberlahnzugjöchl (2.585 m.o.h.) Derefter går det nedad med mange hårnålesving til Simmshütte (2.002 m.o.h.) Det bjerg, som denne hytte ligger næsten helt skjult under, er Holzgauer Wetterspitze (2.895 m.o.h.), en af de mest elegante tinder i Lechtal Alperne.

Etape 2: Simmshütte - Ansbacher Hütte
Vejen går igen op til Kälberlahnzugjöchl, hvor den drejer fra til venstre og fortsætter nedenfor Feuerspitzes kalkvægge op til Stierlahnzugjöchl (2.596 m.o.h.) Derefter krydser man de nordøstlige skrænter på Vorderseespitze og ved Knappenböden støder man igen på den gængse rute, der kommer fra Kaiserjochhaus.

Etape 3: Ansbacher Hütte - Memminger Hütte
Først skal man betvinge toppene Kopfscharte, Winterjöchl og Grießlscharte. Derfra går vejen så ned i den stille dal Parseiertal, som bjerget Parseierspitze (3.036 m.o.h.) rejser sig over. Man krydser bækken Parseierbach og går over bjergvæggene Bärenpleishänge op til Memminger Hütte. Det er den kendteste hytte i Lechtal Alperne, og den ligger 2.242 meter over havet. Den er blandt andet udgangspunkt for bestigninger af Parseierspitze - den højeste bjergtop i Lechtal Alperne. Den enestående udsigt til bjerget Freispitze er en helt speciel oplevelse. Fra Memminger Hütte går det så ned mod dalen igen (langs med langdistance-vandreruten E5) til den vilde og romantiske dal Madautal og videre til den lille landsby Bach, hvor denne tredages bjergtur på Lechtaler Höhenweg slutter.